Wednesday, August 5, 2009

Syamil Aqif

Muhammad Syamil Aqif b. Mohd Syaifo nama putera kesayanganku..pengarang jantung hatiku penglipur lara dan segalanya.Alhamdulillah aku mengandungkannya dan melahirkannya cukup senang. Tanpa alahan dan dengan rasa gembira..kelahirannya sebulan lebih awal sungguh tak ku jangka..dia tak sabar nak tengok mama dan papa dia..pertama kali aku menatap wajahnya...perhhhh...tak sangka comel la pulak..hehehe...hidung mancung macam aku kot...tak gelap tak cerah....tapi skrang dah gelap la sikit....cuma yang menjadi cabaran masa aku berpantang...adomak....tak boleh jalan laju2 (mak aku slalu nak piat kaki aku kalo aku jln laju) nanti peranakan jatuh katanya..tak boleh keluar rumah.....adusss...tak boleh duduk bersila...tak boleh makan tu makan nie..ish ish siksanya rasa..sedangkan aku rasa aku sihat dah boleh buat semua tue...orang tua memang banyak pantangnya...naik rimas aku..tu pun aku tak ikut sangat pantang mak aku nie..hehehe...aku pantang kat kampung kejap je umur anak 42 hari aku dah ikut suami aku balik kl..mana leh lama2 jauh ngan suami aku.. sebab dia lah pembantu peribadiku...heheheh..pehhh..kat kl baru ku tahu susahnya tak ada mak aku..pulak...cam mana nak mandikan budak kecik nie...kang masuk air dalam idung ke telinga ke.... aku tengok mak aku buat senang je nape aku susah sangat nak mandikan...last2 dengan aku sekali mandi dan basah...hahaha tak kisah la janji aku dapat mandikan anak aku sendiri...anak aku kecik2 tido je..so leh la aku buat keje2 rumah...sempat masak lagi untuk suami aku....25 hari aku dok umah sebelum masuk keje.......oppsss...nanti sambung lagi aku nak siapkan keje aku ni nanti bos aku tanya pulak...

1 comment: